۱۳۸۸ اسفند ۴, سه‌شنبه

به بهانه سوم اسفند، به یاد رضا شاه، بزرگ مرد تاریخ ایران



"رضاشاه را تنها در زمان حياتش بزرگ نناميدند که بگوييم حاصل ترس بود يا تملق. امروز هم بزرگ ناميده می‌شود که بيش از شش دهه از درگذشتش می‌گذرد و مُلکش با دگران است. رضاشاه را بزرگ می‌نامند و می‌ناميم از آنجا که آرزوهای بزرگ داشت و کارهای بزرگ کرد، آرزوها و کارهای بزرگ برای ايران. او را بزرگ می‌داريم چون ميهنمان را دوست داريم. هرچه هم بيشتر از زمانه او دور می‌شويم بيشتر به بزرگی او پی می‌بريم ."

برای خواندن عهد‌نامه يک عشق، عشق‌نامه يک عهد به قلم

بهمن اميرحسينی ، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.rezashah.nl/moghadameh_khouzestan.htm

*************

هر روزکه صفحه تاریخ ورق می خورد ، ایرانیان بیشتر با رضا شاه کبیر آشنا شده وبیش از پیش جای خالی بزرگمردی که کشور را از هرج و مرج آسوده کرد وایران را از ژرفنای تاریکی به زلال روشنائی هدایت کرد حس می کنند.

امروز رضا شاه در میان ایرانیان نیست ، ولی ملت ایران او را از یاد نبرده و خدماتی را که برای ایران و ایرانی انجام داد فراموش نکرده است . اگر مام میهن فرزند رشید و دلاوری چون رضا شاه را به ما هدیه نکرده بود ، ایرانی که می شناسیم ، به این صورت روی نقشه به چشم نمی خورد و... شاید وجود نداشت . باید سفرنامه های او را با هم بخوانیم تا در یابیم کشوری که امروز به نام ایران شناخته می شود چگونه و با چه بهائی بنا شده است.

برای دیدن سایتی که برای دوستداران رضا شاه بزرگ تهیه شده است ،به لینک زیر مراجعه کنید:

http://www.rezashah.nl/main.html

و فیلم کوتاهی از رضا شاه بزرگ در لینک زیر:

http://www.youtube.com/watch?v=kDglLUlk_VQ

منبع: پارس دیلی نیوز

۱۰ نظر:

arianaz گفت...

درود بر روان پاک رضا شاه بزرگ
به راستی که هرچه در پیشرفت و صنعت امروز داریم ریشه در کردارهای این بزرگ مرد دارد .که متاسفانه هنوز خیلی ها از دسترنجش استفاده میکنند و قدرش را نمی دانند .
با ( درفش شکوهمند ایران زمین در زمانهای مختلف ) به روزم
پاینده باشید

arianaz گفت...

با( موزائیک ناپل تحریف تاریخ ) به روزم

نوشین گفت...

آب دهان و تف و ادرار
بروزم

Unknown گفت...

زنده باد رضا شاه بزرگ پاینده ایران بدون تمامی دشمنانش
موفق باشی دوست وبلاگ نویس با غیرت ایرانی ما

paniranist-khouzestan گفت...

پاينده ايران
خرسند هستم كه با فيلترينگ شديد تارنماهاي پان ايرانيست هنوز ادامه راه مي دهند و جز اين هم نبايد باشد.
شاد و پيروز باشيد نشاني جديد پيوند داده شد.

Unknown گفت...

زنده باد رضا شاه بزرگ که با دست خالی و سرمایه ای که در خزانه مملکت نبود و کشوری خراب به ارث برده و آنهمه دشمن و خانهای گردن کلفت واقعا" که نمیدانم چه بگویم به نظر من رضا شاه را میشود با داریوش بزرگ مقایسه کرد با این فرق که داریوش بزرگ یک ایران آباد را به ارث برده بود و رضا شاه بزرگ یک ایران از هر طرف خراب و تقریبا" نابود و بی وجهه در دنیا ومردمی پر از بیماریهای سل و کچلی و انواع بدبختیهای جسمانی و عقیدتی
نامش گرامی باد

ارشك گفت...

سلام. يك سؤال ازتون دارم. اگر كودتاي 3 اسفند با همراهي قزاقها بود، پس چرا كودتاي 3 اسفند را اينقدر ميگويند كه كودتاي انگليسي بوده؟ اينكه ميگويند سيد ضياء الدين طباطبايي عامل انگليسي ها بوده و عامل اصلي شروع حكومت پهلوي هم او بوده راست است؟ يا بعضي هم ميگويند عامل نخست وزيري رضاشاه، مدرس بوده كه روي احمدشاه نفوذ زيادي داشته

مسعود گفت...

درود

ورود و حضور 21 ساله این ابر مرد در عرصه سیاست ایران را از عصر گاری و خاک به عصر اتومبیل و رادیو آورد. او حتی لباس پوشیدن را به ما یاد داد. همین کت و شلواری که به تن می کنیم یادگار رضا شاه است وگرنه هنوز با لباس های زشت خود در خیابان ها راه می رفتیم.

ما نام خانوادگی نداشتیم. به مانند تازیان خود تنها پسران خود را با نام پدرانشان می شناختند. دختران هم که اصلا کمتر حساب می شدند. رضا شاه ما را با پدیده ای به نام نا خانوادگی آشنا کرد.

و
.
.
.

پیروز باشی. پاینده ایران

نوشین گفت...

به علت اشتباهی که بعضی از هموطنانمون در مورد معنای اسم قم دارند (که آنهم تقصیر دولت نامردان ایران است)
این مطلب را اینجا منتشر میکنم
یروزم

مهدي رفعتي گفت...

درود من بر شما
تارنگار نويس هايي چون من كه با نام حقيقي مي نويسيم جرات نداريم در مورد رضا شاه نظري عمومي منتشر كنيم كه...تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل!درود بي كران بر تمام ميهن پرستان راستين