۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

ما و امنیت جمهوری اسلامی ایران - مصطفی لطفی کیان


مصطفی لطفی کیان

اردیبهشت ماه 1387 همایشی اعتراضی برابر سفارت امارات متحده عربی در تهران برگزار شد. تصمیم برگزاری این همایش یک شبه گرفته نشد. از ابتدای طرح عنوان بی معنای خلیج عربی و ادعای مالکیت جزایر سه گانه ایرانی از سوی رسانه ها و موسسه ها و شخصیت های شیخ نشین های عرب و برخی کشورهای اروپایی و امریکایی و بی تفاوتی و عدم برخورد مناسب از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران، مقاله ها، سخنرانی ها، اطلاعیه ها و بیانیه های اعتراضی حزب پان ایرانیست و برخی شخصیت های سیاسی منتشر می شد. از آنجا که اعضای شورای رهبری حزب پان ایرانیست تحت فشار و زیر ذره بین وزارت اطلاعات بودند، ابتکار و اداره این همایش را سازمان جوانان حزب بر عهده گرفت. سوی دیگر مرزهای کشورمان، در دریای مازندران حقوق ملت ایران در معرض پایمال شدن بود و هست. همزمان با حرکت های دولتمردان کشورهای حوزه این دریا و برگزاری جلسه ها و بستن قراردادهای دوجانبه که همه آنها مخالف دو قرارداد پیش از روز واقعه و نتیجه آنها کاهش سهم ایران از مساحت و منابع این دریا بود، ملاقات ها و مقاله ها و سخنرانی های آگاهان حزب و برخی دیگر از سیاسیون ایرانپرست آغاز گردید و ادامه یافت. حرکت این بار گسترده تر شد تا آنجا که می رفت به طرح شکایت و محاکمه کشیدن وزیر امور خارجه و معاونش در امور دریای مازندران بیانجامد. سابقه و ساختار حاکمیت و شاخه های رنگارنگ آن و روابط خاص آن با اتحاد جماهیر شوروی سابق و جمهوری فدراتیو روسیه و اعلام و تاکید مکرر آن بر هدف هایی چون حفظ نظام، مصلحت نظام، اقتدار نظام، آبروی نظام، اعتبار نظام، افتخار نظام، پاسداری از انقلاب، خدمت به انقلاب، کیان اسلامی و... دست اندر کاران جمهوری اسلامی را به این نتیجه رساند که این تحرکات می تواند به همایشی اعتراضی و بزرگتر در برابر سفارت روسیه و احتمالا پس از آن برابر سفارت چین منجر شود و امنیت نظام را به خطر بیاندازد. بدین ترتیب طی دوسال اخیر فشارهای همیشگی شدیدتر شد و تصمیم به انشقاق از درون و از کار انداختن و در نهایت بستن پرونده حزب گرفته شد که بسیاری از بگیروببندها، شایعه پراکنی ها، بایکوت ها، دخالت در انتشار مطالب و روابط اعضای حزب، ممانعت از برگزاری کنگره و جلسه ها، تلاش برای غربال حزب و برپایی کنگره ای ساختگی و از بالا مشخص شده و بوجود آوردن حزبی در خدمت حاکمیت، ضبط اموال و اسناد قدیمی حزبی، انتشار تاریخچه و مقالات دروغ در مورد حزب، دادگاههای فرمایشی و به تازگی آدم ربایی نتیجه همین تصمیم است و باعث بوجود آمدن مزاحمت ها و نگرانی ها برای اعضا و هواداران حزب شده است. راه عبور از این مرحله برای مردم ایران، فعالان سیاسی ایرانپرست و اعضای حزب، انسجام و درایت است.

پاینده ایران

مصطفی لطفی کیان


۶ نظر:

سیامک گدروزیا گفت...

با سلام
خسته نباشید
این نطام هر کاری می کند تا موجودیتش را حقظ کند و اهمیتی به مردم هم نمی دهد اعتراض طلافروشها به کجارسید
تا قبل انقلاب سهم ایران از دریای خزر58درصدبود اکنون به 8درصد رسیده
خلیج فارس را خلیج عربی کردند مولوی و ابوعلی سینا و ابوحنیفه را افغانیها دزدیدنددیگر چه ماندهکه حرف از امنیت جمهوری اسلامی می زنید
در ضمن این حکومت اسلامی نیست اگه بود یک مسجدبه اهل سنت در تهران که پایتخت ایران هست میدادند
موفق باشید

مسعود گفت...

درود

این رژیم به هیچ عنوان تمامیت ارضی و آبی ایران واسش مهم نیست و اگه فکر کنه با بخشیدن بخشی از ایران ممکنه میتونه خودش رو حفظ کنه دریغ نمیکنه از این کار. حفظ این آب و خاک که از هر چیزی مهمتره فقط و فقط به عهده خود مردم ایرانه و بس.

پیروز باشی. پاینده ایران

زنده باد ایران گفت...

درود دوست گرامی سپاس از نظرت
ممنون از مطلب مفیدت
پیروز باشی پاینده ایران

آرتمیس آریانژاد گفت...

درود
شاد زیوی
پاینده ایران

dariush گفت...

بهترین درود ها
هنگامی که درروزهای نخست پس از قیام 22 بهمن خلخالی پیشنهاد داد تا نمام کنداب فارس را خلیح اسلامی بگذارند امیر کویت خنده ای کرد و گفت نام این خلیح فارس است پس از در هنگام در گیری های روزنامه ها بر سر کنداب فارس اثایان پیشنهاد کردند نام انرا خلیح دوستی بگذارند میگویند عزت امام زاده دست متولی اوست بنابر این ناراحت نشویم کشور نوپای امارات اینگونه گستاخ میشود مش:ل ز خودمان است نه امارات وگرنه فکر پلید خلیح ع ربی نو نیست و از زمان ناصر بوده ولی انزمان حرات نمیکردند اینگونه گستاخ باشند
شاد باشید و تندرست

مریم گفت...

بزرگمهر عزیز
درود به شما
هنگامی که شنیدم اعضای حزب پان ایرانیسم تحت چنین فشاری قرار گرفته اند اگرچه متاسف شدم اما چندان متعجب نشدم. رژیمی مانند جمهوری اسلامی نسبت به هر نوع حرکتی سخت تر از اینها واکنش نشان می دهد زیرا اساس و ساختارش نقدپذیر نیست.
البته به نظرم جای شادباش دارد به اعضای این حزب و اینکه کوشش های شان آنقدر موثر بوده که رژیم ایران فروش اسلامی در مقابل این حزب را منحل اعلام کند.
هرآنچه که جمهوری اسلامی منحل و منحط می نامد قطعن از جوهره یی وطن پرستانه برخوردار می باشد.
پاینده و پیروز باشید.