۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

گله ای دوستانه از بر و بچه های پارازیت!



به شخصه یکی از طرفداران برنامه پرطرفدار «پارازیت» هستم و همواره از خلاقیت کامبیز حسینی و سامان اربابی در تهیه چنین برنامه جذاب و پربیننده ای تمجید کرده ام.


اما در برنامه این هفته پارازیت که گمان می کنم بیست و سومین قسمت از سری جدیدش بود (جمعه 9 مهر) تصویری دیدم که بشدت مرا آزرده ساخت.


دوستان ما در لابلای خبرهای این هفته شان اشاره ای داشتند به تغییر سرود «ای ایران» به «ای اسلام» و از این تغییر مضحک و بی معنی انتقاد کردند. دست شان هم درد نکند! اما مشکل من با تصاویری بود که روی این خبر گذاشته بودند. زمانی که از سرود «ای اسلام» نام می بردند پرچم جمهوری اسلامی را نشان می دادند که انتخاب بجایی هم بود! اما زمانی که از «سرود ای ایران» یاد می کردند پرچمی خیالی نشان می دادند با سه رنگ سبز و سفید و قرمز که وسط اش به زبان انگلیسی نوشته بود: IRAN !


یعنی واقعا دوستان ما نمی توانستند به جای این کار، پرچم ملی شیر و خورشید را نشان دهند؟ چرا همه ما از نمایش این پرچم هراس داریم؟ مگر جز این است که پرچم شیر و خورشید پرچم ملی و تاریخی ایرانیان است با قریب به یک هزار سال قدمت؟ این پرچم نه ربطی به سلطنت دارد و نه مختص یک گروه سیاسی خاص است. این پرچم متعلق به مردم ایران است و امروز هم اغلب آزادیخواهان ایران زمین بر روی آن اتفاق نظر دارند.


زمانی که سرود زیبای «ای ایران» را می شنوم، در ذهن خویش نمی توانم به پرچمی جز «شیر و خورشید» بیندیشم . مطمئنم که بسیاری از دوستان با من هم عقیده اند.


به دوستان طناز و نکته سنج مان توصیه می کنیم از این پس در انتخاب تصاویرشان کمی بیشتر دقت کنند!

با سپاس پیشاپیش!


لینک ویدئویی برنامه پارازیت روز جمعه 9 مهر (قسمت 23):

http://www.facebook.com/video/video.php?v=481755390235&ref=mf


۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام دوست خوبم
به امید آزادی
سبز وپاینده باشی

مسعود گفت...

درود بزرگمهر

به نظر من این موضوع بیش از اون که به برنامه پارازیت و سامان اربابی و کامبیز حسینی مربوط بشه به مدیران رده بالای بخش فارسی صدای آمریکا مربوط.

نمیدونم یادته یا نه که چند سال پیش هم آقای مصطفی عرب (بازیکن سابق تیم ملی فوتبال) در صدای آمریکا حضور پیدا کرد و پرچم رومیزی شیر و خورشید همراه خودش داشت نذاشتن این اتفاق.

به جز گروه های کمونیست میتونم بگم همه مخالفین جمهوری اسلامی پرچم شیر و خورشید مورد پذیرششونه حتی مجاهدین خلق.

این موضوع البته از اوپوزیسیون زاییده شده از جمهوری اسلامی و ظهور افرادی مانند گنجی و مهاجرانی و این طیف آدمهاست که پرچم ملی شیر و خورشید رو پرچم سلطنت معرفی میکنن.

در ضمن دوست خوب من سابقه نماد شیر و خورشید در ایران زمین به حدود سه هزار سال میرسه.

پیروز باشی. پاینده ایران و ایرانی

Unknown گفت...

درود لینک شما هم ثبت شد
پیروز باشید

ناشناس گفت...

سلام دوست خوبم
لطفا لینکم رو اصلاح کن بذار 20
منتظر حضور سبزت هستم

نوشین ( در جواب به مسعود ) گفت...

با دیدگاهت کاملا" موافقم