۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۱, سه‌شنبه

آرش، کمان فرزاد را به دست گرفت بود، ما نیز چنین کنیم



هنوز هم سخت است، سخت و باور نکردنی! چه پیام شومی در این روز خجسته به من دادند! دل به شادی و جشن این روز داده بودم که ناگه اهریمنان باز هم تیشه ها بر ریشه خود زدند، به امید اینکه خون این نازنینان ریشه تباهیِ آنان را آبیاری میکند، اما همان داستان همیشگی... این خونها ریشه آنان را خشک و باورما را بارور میسازند...

امروز فرزاد کمانگر و چهار پرنده دیگر پر کشیدند، نه ، پرشان را چیدند، که آنان پرواز نکنند، اما چه باک که عاشقان با بال و پر پرواز نمیکنند و با مهر و دل به آسمان میروند.

کمانگر همان کمانساز است و این کمان، کمان ستوده ای است که سال ها بین ایرانیان دست به دست میچرخد. اگر امروز فرزاد به فر خویش کمان میسازد، آرش و آرش ها از دیرباز آن را به چنگ دارند و با نیروی عشق به ایران و ایرانی، تیر که نه، گُل به کمان میدارند و به این آب و خاک میسپارند و جای جای ایران را گلستان کرده اند.

اهریمن از ما آرش و فرزاد و کمان میستاند ، که بترساند و خاموش شویم، اما ... آتشی از دیرباز در دل ماست که هرگز نمیرد ...

این ددمنشی ها هشداری است برای ما، که هان! مباد آنان را فراموش کنیم . ما نیز گر چه در پرواز همکیشان خویش دل میسوزانیم و اشک میباریم و خون به جگر داریم ، اما ... اما به آنان نشان خواهیم داد که :

نه آزادگان و جانباختگان خویش فراموش میکنیم و نه کمان آنان به زمین خواهیم نهاد.

آن زمان که بنهادم سر به پای آزادی
دست خود ز جان شستم از برای آزادی

تا مگر به دست آرم دامن وصالش را
می دوم به پای سر در قفای آزادی




مهرداد کمانگر: مستقیماً خود رهبری کشور باید جوابگو باشد

مهرداد کمانگر برادر شهید فرزاد کمانگر در یک مصاحبه رادیوی با رادیو فردا اطلاعات جالبی از وضعیت پرونده و وعده های سران جنایتکار رژیم آخوندی مبنی برعدم اعدام فرزاد داده است که ذیلا متن کامل این مصاحبه را ملاحظه می کنید: من شنیده‌ام که آقای خلیل بهرامیان، وکیل آقای فرزاد کمانگر رفته‌اند که در مورد صحت و سقم قضیه مطمئن شوند. شما خبر را از کجا دریافت کردید، آقای کمانگر؟

مهرداد کمانگر- من در کمال خونسردی به شما اعلام می‌کنم. نمی‌دانم شما برنامه زنده دارید. اخبار به گوش من رسیده به گوش همه خانواده رسیده. این آتشی است که خودشان روشن کرده‌اند. باید خودشان هم پایش بایستند. تمام سیستم اطلاعات، سیستم قضایی همه باید جوابگو باشند. این لحظه به بعد همه باید جوابگو باشند. اگر خبر موثق باشد. از چند سایت خبری مطلع شدیم. چند نفر دوستان تهران و خارج از کشور با ما تماس گرفتند. خبر سایت‌ها را به ما دادند.

آخرین خبری که از برادرتان داشتید، چه بود؟

دیروز ساعت چهار با ما تماس گرفت.

چه گفتند؟

هیچ، عادی، جز تلفنی که با مادر حرف زد، دیگر ارتباطی بعد از ساعت چهار نبود.

هیچ مسئله خاصی در مورد احتمال اجرای حکم...

نه اصلاً به هیچ عنوان. عادی عادی تلفنی با مادر تماس گرفت.

از طرف مقام‌های قضایی چه؟ با شما قبلاً تماس گرفته بودند؟

اصلاً کسی جوابگوی ما نیست. من با مسئول پرونده ایشان در تهران در تماس بودم. مکرراً ارتباط داشتم. از امروز به بعد ایشان به تلفن‌های من جواب نمی‌دهد. دفتر پیگیری اطلاعات به تلفن‌های من جواب نمی‌دهد. کسی به من جواب نمی‌دهد. آقای بهرامیان هم دادستانی رفته ولی تلفن ایشان هم قطع شده. ما از ایشان خبری نتوانستیم کسب کنیم که دادستانی چه خبری ممکن است به او داده باشد.

خود آقای فرزاد کمانگر در مورد حکمشان چه می‌گفتند؟ در آخرین مکالماتی که داشتید. یعنی احتمال می‌دادند که ممکن است این حکم عوض شود یا امیدی نداشتند؟

اینها به خودشان قول دادند. من حضوراً نشسته بودم. این مسئول پرونده گفت فرزاد هیچ گناهی نداشته و فرزاد باید آزاد شود. اگر هم قرار است مشکلی برای فرزاد ایجاد کرده باشند یا بکنند، خودشان مسئول‌اند. حتی رهبری مسئول است. کسی که به عنوان رهبری مملکت آن بالا نشسته، باید جوابگو باشد.

آخرین حرف مقامات قضائی به شما چه بود؟

که فرزاد هیچ گناهی نداشته و باید آزاد شود. تمام اینها را باید جوابگو باشند.

مقامات قضایی به شما گفتند که آقای کمانگر گناهی ندارد و باید آزاد شود؟

بله خود دادستانی تهران گفته و حتی مرتضوی که ۱۸ ماه تمام پرونده را گم کرد، دادستان تهران همین جعفری دولت آبادی به آقای بهرامیان گفت. به خود فرزاد گفته بود، به من گفته بود.

مستقیماً به خود شما گفته بودند که فرزاد آزاد می شود؟

بله. بله.

شما چه اقداماتی کردید تا این اواخر در مورد پرونده برادرتان؟

ما بارها به دادستانی رفتیم. بارها با خود دادستان حرف زدیم. آقای بهرامیان هر روز به دادستانی رفت. با نمایندگان مجلس حرف زدیم. نمایندگان مجلس هم قرار ملاقات گذاشته بودند با رئیس قوه قضاییه در خصوص حل مشکل فرزاد.

سئوال آخر را می‌خواستم درمورد پرونده ایشان بپرسم. آیا آقای فرزاد کمانگر فعالیت سیاسی مستمر یا مشخصی داشتند؟ ایشان متهم به ارتباط با گروه پ کا کا شده بودند.

به هیچ عنوان. من به عنوان نزدیکترین فرد به فرزاد، خودش هم که بارها اعلام کرد، اعلام می کنم که هیچ ارتباطی با هیچ جریان سیاسی نداشت و همه اینها پرونده بود. فقط قصد و نیت شان این بود که فعالان مدنی کرد را قربانی کنند.

فعالیت مدنی آقای فرزاد کمانگر چه بود؟

معلم، یک معلم دلسوز. در چارچوب قانون.

پس شما تکذیب می کنید هرگونه همکاری ایشان را با پ کا کا و گروه‌های دیگر؟

به هیچ عنوان... جالب است به شما بگویم هفته معلم دیروز بود.

الان آنجا چطور است؟ فضای خانه و خانواده و مادرتان در چه وضعیتی است؟

ما خبری را اعلام نکرده‌ایم چیزی را مطرح نکرده‌ایم. ولی همه جمع شده‌اند و همه به هر نحوی است هر کسی، هر کاری که از دستش بر می‌آید می‌خواهد برای فرزاد انجام بدهد. ولی احتمالاً باید خودمان هم راهی تهران باشیم. به عنوان خانواده فرزاد اعلام می‌کنم مستقیماً خود رهبری کشور باید جوابگو باشد. هر مشکلی که برای هر کدام از جوانان این سرزمین درست شده، شخص ایشان مسئول‌اند. شخص ایشان مسئول‌اند، باید جوابگو باشند.



شيرين علم هولي شخصيتي مقاوم و متين



شيرين علم هولي كه روز يكشنبه 19 ارديبهشت در زندان اوين به دار آويخته شد، در بين زندانيان زن و همچنين خانواده هاي آنان از وجه خاصي برخوردار بوده و همه زندانيان بدليل مظلوميتي كه وي داشته و تحت ظلم و شكنجه عناصر حكومتي قرار گرفته بوده از وي حمايت مي نمودند، به گزارش خبرنگارآژانس ايران خبر مردم ازاين موضوع متأثر شده و ميگويند كه شديداً اين اعدام ناجوانمردانه بوده، وي شخصيتي بي آزار و متين داشته و همه او را دوست داشتند.



مردم سنندج دربهت زدگي از جنايت سبعانه اعدام فرهاد وكيلي





آژانس ایران خبر - براساس خبر دريافتي يكي از آشنايان خانواده فرهاد وكيلي امروز صبح به زندان مراجعه ميكند و مسئولين جنايتكار زندان فقط لباس هاي شهيد را تحويل داده اند . خانواده فرهاد وكيلي و همه مردم سنندج در بهت زدگي بسر مي برند و باور نمي كنند كه چنين جنايتي انجام گرفته است.




آخرین نامه مهدی اسلامیان قبل از اعدام




بنام خدا
این متن در تاریخ 6 -02-1389 شمسی تنظیم شده است و برای کلیه مدافعان حقوق بشر و سازمانهای حقوق بشری نوشته و گفته خواهد شد.
آرزو کردم که ای کاش خدا بودم،خدا بودم تا صبرم کمتر بود و نمی گذاشتم کسانی سنگدل قلب کوچک و مهربان مادران و فرزندان را می شکافتند و روی آن می نوشتند که ما نماینده خداییم .آنها که انسان نمایند و بویی از انسانیت نبرده اند،آنهایی که چهرۀ کریه وسیاه خود را پشت نقاب انسانیت و دین پنهان کرده اند و با یک قلم حکم زندگی و زنده و مرده جوانان این مرز و بوم را رغم می زنند و خون شهدای 8 سال دفاع مقدس را پایمال می کنند.
خدا کجا است تا ببیند این سایه های دار را که بر کلبۀ گرم و آرام زندگی کودکان سیطره انداخته اند و در کمین بزرگ شدن قدها و گردنهای آنها است تا نمای نابودی و مرگ و ترس را به جهانیان نشان دهد و قبرهایی که از روز اول تولد نوزادان کنده شده است تا به روز جوان آنان را دفن کنند تا بار دیگر بگویند زندگی و زنده بودن را که خدا گفته است رویایی بیش نیست.آنهایی که دم از انسانیت بودن می زنند. خود پیش گفتار مرگند و خود تباهی و جدایی انسان از دین اند،دینی که خدا وعده بهشت به انسانها داده است. اما اینها خود را مالکان بهشت می دانند ولی سارقان جهنمند .
آیا خدا عقل و وهوش و زکاوت را به ما نداده است تا خوب وبد را از هم تشخیص دهیم و راه درست زندگی را انتخاب کنیم و ما باید بدانیم که آیا حق زندگی داریم یا نداریم؟ آیا ما معنی زنده و زندگی را می دانیم ؟آیا فرق زنده و مرده را می دانیم ؟ آیا اجازه داریم که فرق زنده و مرده را بدانیم؟ مگر حق انتخای داریم ؟آیا حق این را داریم که از نعمتهای خدا دادی استفاده کنیم؟ حق ما از زندگی این است فقر و فحشا و زندان و آخر هم مرگ این است نعمت خدا وند! آیا در کنار این همه زجر می توان دین و اصل خدا را شناخت؟ زجری که متولیان آنها حاکمان امروزی اند ،حاکمانی که نقاب زیبای دین و دینات را بر چهره دارند و به دنبال اهداف شوم و نفرت انگیز خودند . آیا ما این حق را داریم تا اهداف زیبای خدا را بشناسانیم؟ آیا ما این حق را نداریم که دنباله رو اهداف پیامبران و امامان خود باشیم ؟
آیا قیام امام حسین قیام ظلم بر ظلم بود کسانی که به خاطر اهداف شوم و از قبل طراحی شده جوانان و روشنفکر ما را به پای چوبه دار می برند تا زیبایهای خداوندی را همراه خود به گور ببرند بندگان خدا نیستند کسانی که به خاطر بهتر شدن وضعیت زندگی مردم عزیز کشورمان نظریه می دهند و با سناریوهای شوم مبارزه می کنند حقشان غل و زنجیر و زندان است . مگر مبارزه با فساد و تباهی مبارزه با دروغ و نیرنگ مبارزه با خدا است . خدا جزء پرستیدند و یکتاپرستی انسانیت و نیکی به همدیگر کردند چه چیزی می خواهد.آیا خدا این را می خواهد که برای چرخاندن چرخ زندگی تن فروشی کرد یا دزدی کرد یا هزار هزار فساد دیگر؟ آیا شما واقعا خدا را شناخته اید که دم از خدا و دین مبین اسلام می زنید ؟ آیا دین عزیزمان این را می گوید ؟ آیا شما گذاشته اید تا مردم ایران در برابر دین خدا تسلیم و سر تعظیم فرود آورند .
من هم یکی از آنانم که به خاطر برادر بودنم و مهر عاطفه و غریزه سالیان سال است که در سیاه چالهای شما محبوسم و بدون هیچ دشمنی با خدا دین اسلام و کشور عزیزمان در برابر چوبۀ دار ایستاده ام. من هم یکی از جوانان این مرز و بوم ام که متهم به انسانیتم و فدای یک سناریو و پازل کثیف بعضی اشخاص سیاه دل و گریه هستند که می خواهند بدون هیچ دلیل و مدرکی با کشتن من دشمنی دیرینه خود را با مردم این مرز و بوم و دنیا بیشتر کنند و دشمنی خود را به پای ایران عزیز بگذارند.
آیا کمک مالی ناچیز آن هم به برادر کوچکتر از خودم محاربه است؟ آیا شما تعریف محارب را می دانید ؟کمک 200 هزارتومانی به برادر کوچکتر از خودم محاربه است ؟ اگر قرار است هر کس به برادر خود کمک مالی ناچیز کرده باشد پس تمام مردم ایران محاربند.
در همین جا از کلیه مدافعان حقوق بشر در تمام دنیا و ایران ،سازمان حقوق بشر ،سازمان عفو بین الملل و کلیه وکلای داخلی و خارجی و بخصوص مردم ایران بعنوان وکیل مدافع تقاضا مندم ، از کلیه مسئولین بخواهند برای روشن شدن موضوع خواستار یک دادگاه علنی با حضور وکلای مدافع داخلی و خارجی و مدافعان حقوق بشر باشند، تا موضوع اصلی پرونده مشخص و خواستار عدالت واقعی شود، تا حق و حقیقت روشن شود.

زندانی سیاسی مهدی اسلامیان
بند 1 زندان گوهردشت کرج (رجائی شهر(

6
اردیبهشت 1388



خليل بهراميان وكيل فرزاد كمانگر: فرزاد به هيچوجه زير بار درخواست عفو ازخامنه اي نرفت

اعدام اين پنج نفر در حالي انجام گرفته که خانواده‌ها و وکلاي آنان از اجرا و زمان آن بي اطلاع بودند. خليل بهراميان، وکيل فرزاد کمانگر، شيرين علم‌هولي و مهدي اسلاميان، خبر را از يک دوست شنيده و پس از مراجعه به دادستاني و پرس وجو، با سکوت ماموران و تظاهر آنان به بي‌خبري روبرو شده است. او به دويچه‌وله مي‌گويد: ”در دادستاني نه انکار مي‌کردند، نه تاييد. چند ساعت از اعدام اين‌ها گذشته بود و به من مي‌گفتند نمي‌دانيم. دستور داشتند موضوع را از سر خود باز کنند. من تقاضاي ماده 18 را براي رسيدگي به پرونده فرزاد کمانگر داده بودم. امروز در دبيرخانه دادستاني کل کشور ديدم که موضوع اين تقاضا در کامپيوتر آنها ثبت نشده است. معلوم شد که مرتضوي، پرونده را در کشو گذاشته و به هيچ کجا منتقل نکرده است.“

خليل بهراميان از شنيدن خبر اعدام موکلان‌اش بهت‌زده است. او دستگاه قضايي را قانون‌شکن‌ترين نهاد کشور مي‌نامد و مي‌گويد که دراين دستگاه شمشير را از رو بسته‌اند و اصل را بر مجرميت گذاشته‌اند: ”مهدي اسلاميان تکنسين برق و آدم ساده‌اي بود که وقتي شنيد برادرش در بمب‌گذاري حسينيه شيراز دست داشته، با او دعواي شديد کرد. او را تنها به دليل 200 هزار تومان قرض به برادرش، وارد اين پرونده کرده و به او اتهام بمب‌گذاري زدند.“
خليل بهراميان که وکالت شيرين علم‌هولي را پس از حکم بدوي اعدامش بر عهده گرفته بود، درباره او و اميدواري به شکستن اين حکم مي‌گويد: ” من تنها توانستم دو مرتبه شيرين را ببينم. اين دختر زمان دستگيري سواد نداشت و تنها کردي حرف مي‌زد. به من گفت در زندان تا کلاس پنجم درس خوانده و فارسي را هم ياد گرفته است. قول داد که تا دانشگاه به درس ادامه دهد. مي‌خواست رشته حقوق بخواند.“
خليل بهراميان خبر اعدام موکلان خود را در حالي شنيده که قرار بوده روز دوشنبه 20 ارديبهشت با آنها در اوين ملاقات کند. وي مي‌گويد: ”فرزاد را ده روز قبل ديدم. اصلا فکر نمي‌کرد اعدام شود. مامور همراه او گفت موضوع فرزاد براي ما حل است، اما بهتر است درخواست عفوي از آقاي خامنه‌اي بکند. فرزاد به هيچ‌وجه زيربار نمي‌رفت. من خيلي اصرار کردم که چيزي در اين حد بنويسد که من اتهام‌هاي خود را قبول ندارم، اما اگر فکر مي‌کنيد من متهم هستم، مرا عفو کنيد. با اين همه او را در نهايت مظلوميت کشتند.“
بهراميان تاکيد مي‌کند که طبق قانون بايد فورا اجساد کشتگان را به خانواده‌هايشان تحويل دهند. او مي‌گويد درخواست بستگان اعداميان در اين زمينه بي‌پاسخ مانده و تنها به برادر شيرين علم‌هولي گفته‌اند برود اوين و لباس‌هاي او را دريافت کند.



برگزاری تجمعات اعتراضی ایرانیان در شهرهای لندن،برلین، پاریس، میلان و هامبورگ




در اعتراض به اعدام 5 تن از فعالان سیاسی در سحرگاه روز یکشنبه، تجمعاتی در برخی از شهرهای مهم اروپا برگزار شد. در شهر لندن این تجمع ساعت 17 یکشنبه و در مقابل سفارت جمهوری اسلامی واقع در خیابان کنسینگتون برگزار گردید.

ايرانيان مقيم پاريس نیز روز یکشنبه در اعتراض به اعدام فرزاد کمانگر و و 4 زنداني سياسي ديگر، تجمعی را در ميدان trocadero برگزار کردند.

در شهر فرانکفورت آلمان نیز تجمع مشابهی راس ساعت 5 در خیابان رایموند اشتراسه و مقابل کنسولگری ایران برگزار شد. دیگر شهرهای آلمان همچون هامبورگ و برلین نیز شاهد تجمعات مشابهی در اعتراض به ددمنشی رژیم اسلامی بود.

ایرانیان مقیم میلان برای سوگواری از دست دادن این عزیزان ساعت 20:00 تا 22:00 شب گذشته در میدان "دومو" با پوشیدن لباس تیره به این اعدام ها اعتراض کردند.

پیوندها

صداي امريکا : ارتباط تلفني با خانواده کمانگر - يکشنبه 19 ارديبهشت ماه

حمله به سفارت رژيم اسلامي در لندن پس از اعلام خبر اعدام پنج فرزند ايران زمين

فيلم تظاهرات در مقابل سفارت رژيم اسلامي در پاريس - قسمت اول

فيلم تظاهرات در مقابل سفارت رژيم اسلامي در پاريس - قسمت دوم

فيلم تظاهرات در مقابل سفارت رژيم اسلامي در پاريس - قسمت سوم


۳ نظر:

مسعود گفت...

درود

اگر روز نخست که فرماندهان ارتش و دلاورانی مانند دکتر عاملی تهرانی اعدام می شدند همه گروه ها و دسته ها و احزاب سیاسی فارغ از دید ایدئولوژیک خودشون در برابر اون اعدامهای توحش آمیز خمینی دجال می ایستادن در طول سه دهه هر روز اعدام و توحش تو این کشور نمی دیدیم.

پیروز باشی. پاینده ایران

مارال گفت...

درود بر شما

از موقعی که شنیدم و زندگیشونو خوندم، مغزم سوت کشید

روزی که اینان اعدام شدند، 2000 نفر از قاچاقچیان شیشه آزاد شدند

ببینید اصلا قابل مقایسه هستند!!!!!

گاهی می گم همون بهتر که رفتند، بهتر از اون شکنجه هایی که می شدند ، هستش

شنیدم که وضع کردستان بهم ریخته

امیدورام هر چه ودتر این اوضاع تمام بشود

مانا باشید

نوشین گفت...

اینجا افریقا نیست اینجا قلب ایران ( خوزستان ) است (تصویری) بروزم