۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

آخرین وضعیت میلاد ابراهیمان، احمد عسگری، ابوالفضل عابدینی، سمیرا نصیری و پخشان عزیزی

میلاد ابراهیمیان ، فعال دانشجویی ، فعال حقوق بشر و فعال در خبرگزاری هرانا نیوز شب گذشته با حضور نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد. پس از بازداشت، نیروهای امنیتی به تفتیش منزل وی پرداخته و به ضبط وسایل شخصی او اقدام کرده اند.
پیش از او ابوالفضل عابدینی ، فعال حقوق بشر نیز در منزل شخصی اش مورد هجوم نیروها قرار گرفت. در پی این بازداشت خانواده عابدینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و تمامی شیشه های منزل او و همسایگان توسط نیروها شکسته شده اند.

قابل ذکر است احمد عسگری ، فعال دانشجویی ،روزنامه نگار کارون و یکی از اعضای کمیته فرهنگی جوانان مجمع روحانیون مبارز خط امام ؛ روز سه شنبه ، 88/11/4 پس از خروج از دفتر سابق رونامه حیات نو واقع در توانیر توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شد.
احمد عسگری پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده و با به زبان آوردن اسامی فعالین سیاسی ، باعث باز شدن پرونده های سیاسی زیادی شد.
احمد عسگری پس از سعید نورمحمدی دومین دانشجوی بازداشتی دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکز است .

سمیرا نصیری ، فعال دانشجویی ، فعال حقوق بشر ، رابط فعالین دانشجویی و یکی از اعضای کمیته فرهنگی جوانان مجمع روحانیون مبارز خط امام، نیز یکی دیگر از دانشجویان دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکز ، در روز 88/11/27 به دادگاه انقلاب احضار گردید اما در جلسه دادگاه حضور پیدا نکرده و تهران را ترک می کند. پس از یک هفته به تهران بازگشته و برای انتخاب واحد به دانشگاه می رود اما در طول زمان حضورش در دانشگاه با خط جدید او تماس گرفته و بار دیگر به دادسرای انقلاب احضارش می کنند. فوراً مجبور به ترک دانشکده می شود که در میدان صنعت تحت تعقیب نیروهای لباس شخصی قرار گرفته و از دست آن ها می گریزد و برای بار دوم تهران را ترک میکند.
اینبار نیز پس از یک هفته به تهران باز می گردد که در زمان اقامتش متوجه می شود که عکس وی در ظهر عاشورا گرفته شده و در روزنامه ای به چاپ رسیده است. با لو رفتن نصیری توسط یکی از دوستان او ، تحت تعقیب قرار گرفته و همچنین پس از باخبر شدن از بازداشت شدن میلاد ابراهیمیان مجبور به ترک همیشگی محل سکونت خود می شود.
گفته می شود تهران را ترک کرده است. اما از محل استقرار وی اطلاعی در دست نیست.

پیش از اینان نیز فرامرز محمدی ، فعال حقوق بشر طی تماسی تلفنی ، به دادگاه انقلاب احضار می شود.
به او اینچنین گفته می شود که به دلیل حضورش در تظاهرات باید به یک سری سوال پاسخ بدهد. محمدی با پای خودش به دادگاه می رود و پس از بازداشت به اوین منتقل می شود.
همسرش طی تماسی تلفنی این چنین گفت: محمدی11 دیماه بازداشت شد. قرار بود 9 اسفند ماه آزاد شود اما آزاد نشده است.

پخشان عزیزی ، دانشجوی کرد دانشگاه تهران که چندی پس از انتخابات بازداشت شده و به جرم همدست بودن با نیروهای پژاک به اعدام محکوم شده است ؛ پس از صد روز طی تماسی تلفنی از وضعیت خود در زندان گفته و خواستار کمک برای آزادیش شد.
وی اظهار داشته که یک روز تمام را سر پا ایستاده است و حتی برای یک لحظه اجازه نشستن نداشته و همچنین 15 روز مورد بازجویی قرار گرفته است.پخشان گفته است که به زودی به بند عمومی اوین منتقل خواهد شد.

منبع: تارنگار رهروان راه اکبر (محمدی)

هیچ نظری موجود نیست: