۱۳۸۸ اسفند ۲۷, پنجشنبه

سرگذشت يك دختر شجاع ايراني

این سرگذشت یکی از جوانان شجاع ایرانی است/ سمیرا نصیری



ماجرایی که در زیر می خوانید، سرگذشت یکی از دوستان و هم اندیشان من سمیرا نصیری (سارا شمس) است. از یک سو خوشحالم که وی اکنون در خارج از ایران بسر میبرد و خطر بازداشت و زندان و شکنجه که همچون ابر سیاهی بر سر همه آزادیخواهان و مبارزان این مرز و بوم سایه افکنده وی را تهدید نمی کند، و از سوی دیگر ناراحت از اینکه چرا جوانان شجاع و میهن پرستی چون سمیرا نمی توانند در میهن خود زندگی کنند، حرف بزنند و بیندیشند. زیرا سرزمین ما، سرزمین کشتن اندیشه هاست. اندیشیدن و پرسیدن جرمی است بزرگ و سخن گفتن از آزادی گناهی است نابخشودنی.

------------------------------------------

سمیرا نصیری فعال دانشجویی و فعال حقوق بشر و هم چنین یکی از اعضای مجمع دانشجویان مبارز خط امام؛ با اسم مستعار سارا شمس،
متولد 9/3/1370، 18 ساله، صادره از اصفهان، دانشجوی ترم 2 ، رشته روابط سیاسی و امور دیپلماتیک ، دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکز پس از شناسایی توسط نیروهای امنیتی از تهران خارج شد.

یک بار به دادگاه انقلاب و یک بار به دادسرای انقلاب احضار شد، اما در دادگاه حضور نیافت.

پس از انتشار عکس وی در ظهر عاشورا در ویژه نامه نیروی انتظامی ( امین جامعه 2 ) با کد 411 به عنوان محارب شناخته شد.

احمد عسگری ، یکی دیگر از دانشجویان دانشکده علوم سیاسی ، که حدود یک ماه پیش بازداشت شده و در زندان اوین به سر می برد ، نیز تایید کرد که روز عاشورا همراه وی بوده و سمیرا نصیری فعال سیاسی و فعال حقوق بشر است و با نام مستعار سارا شمس فعالیت دارد و هم چنین وبلاگ رهروان راه اکبر نیز از آن اوست.



سمیرا نصیری سابقه دو بار بازداشت را نیز در پرونده خود دارد: یک بار در مراسم چهلم ندا آقاسلطان ، 8 مرداد 88 در اصفهان، و یک بار هم در 14 آبان 88 در بهشت زهرای تهران.

در تاریخ 27 / 11/88 به دادگاه انقلاب احضار شد.

زمانی که برای انتخاب واحد به دانشکده مراجعه کرده بود توسط نیروی سپاه ثارالله از دانشکده اخراج شد.

پس از خروج از دانشکده، در میدان صنعت تهران تحت تعقیب نیروهای لباس شخصی قرار گرفته و با گریز از دست آن ها به همراه مادرش محل سکونت خود را ترک کرد: "قبل از خروج از خوابگاه متوجه شدم که توسط یکی از افراد خوابگاه به اسم سارا آرمند به نیروی انتظامی معرفی شده ام و به وی 10 میلیون تومان پیشنهاد شده و هم چنین پس از تماس با یکی از دوستانم با خبر شدم که یکی از دوستانم به نام میلاد ابراهیمیان، فعال حقوق بشر نیز بازداشت شده و با شنیدن این اخبار فوراً از تهران خارج شده و توسط دوستان کرد خود، از ایران خارج شده و اکنون در ترکیه به سر می برم."

از آن جایی که هیچ کس از محل سکونت او خبر نداشت به سراغ دوستانش رفته و همه آن ها را تحت فشار قرار دادند تا شاید بتوانند از محل سکونت سمیرا اطلاعاتی به دست بیاورند.

"نیروهای سپاه ثارالله که 90 درصد از دانشجویان دانشکده علوم سیاسی را اشغال کرده اند، به اساتید دانشگاه گفته اند که منبع موثق دارند که من بازداشت شده ام!

در همین جا اعلام میکنم که من ، نه بازداشت شده ام و نه در ایران هستم."


وبلاگ هاي سميرا نصيري:


رهروان راه اكبر محمدي

قبل و بعد از انتخابات


۱۰ نظر:

مریم گفت...

بزرگمهر عزیز
با کمال افتخار آدرس جدید وبلاگ تان را به لیست پیوندها افزودم.
مسدود شدن آدرس پیشین تان را به شما شادباش می گویم. این نشان می دهد که مسیرتان به واقع مسیر آزادی ایران است و همین کفتارهای رژیم اسلامی را مشوش و خشمگین می سازد.
پاینده باشید.
پیشاپیش سالی خوش و توام با تندرستی و فربختی برای تان آرزومندم.
پاینده ایران.

arianaz گفت...

درود بر جوانان پاک ایران زمین
لینک شما اصلاح شد یار گرامی
پاینده باشید

ناشناس گفت...

بزرگمهر گرامی امر شما انجام شد؟ نوروز تان پیروز باد! سبز باشی قربان شما هوازی

مرتضی گفت...

بزرگ‏مهر نازنین با زیباترین درودها برای شما ایران‏یار بزرگوار و مبارزان آزادی‏خواهی چون سمیرا نصیری آرزوی تن‏درستی و به‏روزی دارم.

پاینده ایران

مسعود گفت...

درود

نوروز این یادگار جمشید در شاهنامه فردوسی بزرگ بر همه ایرانیان عاشق ایران گرامی باد.

زاد روز زرتشت هم بر همه عاشقان فرهنگ و تمدن ایران زمین گرامی باد و همچنین 29 اسفند که یادآ ور مبارزات مردی بزرگ در تاریخ معاصر ایران یعنی دکتر محمد مصق با استعمار گر پیر می باشد نیز بر همه عاشقان ایران گرامی باد.

این هم لینک دانلود گاهنامه فرهنگی سال آینده:
http://www.4shared.com/file/242893499/b5277386/Gahnameh_Farhangi_2569.html

پیروز باشی. پاینده ایران

مسعود گفت...

درود

سرنوشت تراژیک آزادیخواهان ایرانی در این سی سال از سه حال خارج نبوده. یا مجبور به خود تبعیدی شدند. یا مجبور به سکوت شدند. یا کشته یا زندانی شدند.

پیروز باشی. پاینده ایران

مهدي رفعتي گفت...

درود من بر شما
جشن خجسته نوروز را به شما ميهن پرست عزيز شادباش مي گويم.نوروزتان پيروز

نوشین گفت...

دوست گرامی نورزوتان خجسته باد
من بار دیگر فیلتر شدم لطفا" لینک مرا ویرایش کنید
عید نوروز در کشورهای مختلف جهان - بروزم
تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: عید نوروز، این روز نو در سال نو، جشنی باستانی است که نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، مناطق کردنشین عراق، سوریه و ترکیه و حتی در بسیاری از شهرهای روسیه نیز برگزار می شود.
به گزارش روز پنج شنبه گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز"، نوروز را صدها میلیون نفر در آسیای میانه، خاور نزدیک و خاور میانه جشن می گیرند. این جشن در کشورهای اسلامی بطور گسترده برگزار می شود؛ در ایران باز می گردد به قرن پنجم پیش از میلاد که در آن زمان نیز جشنی پر آوازه بود. مردم کشورهای مختلف نوروز را به اشکال مختلف جشن می گیرند، در اینجا به طور کوتاه در خصوص این سنت باستانی در چند کشور توضیح می دهیم

شاهکار آریایی گفت...

نوروزتان پیروز
خدارا شکر که رفت
آدرستان را درست کردم

شاهین گفت...

درود
آفرین بر این شیر زن.به راستی ما از این شیر زنان در ایران بسار داشتیم و داریم
به امید پیروزی
در پناه اهورا